"Rosyjska medycyna ludowa od A do Z" Natalja Aleksandrowna Nowikowa

     Od początku istnienia ludzkości człowiek by przetrwać, musiał troszczyć się o to co najważniejsze, czyli zdrowie. To właśnie ono świadczyło o jego pozycji w gromadzie. Gdy dopadała go choroba, lekarstwa na nią szukał w przyrodzie. Na samym początku była to zwykła rosyjska ruletka. Wielu naszych przodków nabawiło się bólów brzucha czy niestrawności. Niektórzy nawet tę chęć eksperymentowania przypłacili życiem. Często jednak udało im się trafić na roślinę, zioło, warzywo czy owoc, który pomagał na różne dolegliwości. Wiedza o nich przekazywana była z pokolenia na pokolenie. Nawet dziś, w XXI wieku, bardzo dużo ludzi szuka wsparcia poza medycyną konwencjonalną, w samolecznictwie mającym swe korzenie w kulturze. Rodzina Natalji Aleksandrownej Nowikowej, autorki niniejszej książki, wywodzi się z Rosji, gdzie od pokoleń pełnili ważne funkcje wojskowe i polityczne. Ponoć jeden z nich był nawet w służbie cara. To właśnie tryb życia, służba wojskowa oraz odniesione na polach bitew rany, sprawiły że pozostałe w domu kobiety musiały wyszkolić się w sztuce "uzdrawiania" by nieść pomoc swoim mężczyznom. Przepisy na maści i mikstury, nalewki i zajzajery udoskonalane były na przestrzeni setek lat. Każda kolejna znachorka dodawała własną cegiełkę do tego dzieła. Natalja będąc małą dziewczynką, przyglądała się jak jej babcia leczy swoich pacjentów. To właśnie ten widok oraz fascynacja ludzkim ciałem sprawiły, że zdecydowała się studiować medycynę. Zawsze się cieszę, kiedy w moje ręce trafia książka czy poradnik napisany przez specjalistę. Za znachora czy uzdrowiciela, może się podawać każdy, by zostać lekarzem trzeba zdobyć uprawnienia do sprawowania tego zawodu. Choć nasza autorka zajmuje się medycyną naturalną tak poprzez wykształcenie zdobyła solidne podstawy do tego by postawić trafną diagnozę. Jak sama przyznaje w swojej książce : by skutecznie wyleczyć chorobę musimy dokładnie wiedzieć co nam dolega. I tutaj potrzebujemy lekarza. Jak już wiemy co toczy nasze ciało, bądź też duszę, to od nas zależy jaką wybierzemy metodę leczenia. Cieszy mnie fakt, że autorka nie zniechęca nas do korzystania z medycyny tradycyjnej. Wyraźnie mówi, że ziołolecznictwo i medycyna holistyczna, są jedynie uzupełnieniem właściwej kuracji lub też remedium na pomniejsze dolegliwości. Jednak autorka zdobyła sobie taką renomę, że do jej gabinetu przychodzą nawet ci bardzo ciężko chorzy.

Lubię poradniki napisane w sposób zorganizowany. Choć początkowy zamysł był inny, autorka postanowiła pogrupować opisywane przez nią choroby według obszarów ciała, narządów oraz grup chorób. Już czytelny spis treści pokieruje nas do odpowiedniego działu. Omawiane są tutaj choroby skórne, choroby głowy i szyi, klatki piersiowej i pleców, alergie czy urazy ciała. Ostatni rozdział poświęcony jest magii i wierzeniom ludowym. Autorka opisując każde ze schorzeń, podaje nam wyczerpującą definicję wraz z objawami oraz sposoby radzenia sobie z chorobą. Okazuje się, że wszystkie potrzebne w procesie leczenia składniki, znajdziecie we własnej kuchni. Po przeczytaniu kilku z przepisów na "lekarstwo" nie mogłam się nie uśmiechnąć. Od razu wiadomo, że mowa tutaj o medycynie ludowej. Od razu też wiadomo, że jest ona rosyjska. Opiera się  bowiem na cebuli, czosnku i... oczywiście wódce. Ja od zawsze wiedziałam, że kieliszeczek czegoś mocniejszego i wrzody wyleczy i sercu ulży, o problemach ze snem nie wspominając. No dobrze ale żarty na bok. Analizując przepisy autorki, choć żadna ze mnie znachorka, od razu widać że Nowikowa wie o czym mówi. Każdy z nas słyszał, że lawenda uspokaja, mięta oczyszcza drogi oddechowe a rumianek pomaga na oczy. Autorka idzie jednak dalej. Jej przepisy to nie tylko napary z ziół czy domowe sposoby na inhalację. To całe terapie, czasem kilkutygodniowe, które potrafią być bardzo skomplikowane. Polegają one na łączeniu odpowiednich składników. Wymagają też od nas konsekwencji i silnej woli, które pomogą w wyleczeniu. Podam jeden przykład. Osoba cierpiąca na problemy ze snem powinna wsypać dwie łyżki kopru do białego wina i zagotować. Rozwór należy spożyć przed snem (50,60ml) przez kolejnych 10 do 15 dni. W międzyczasie nacieramy skronie olejkiem lawendowym, przez kilka dni pijemy napar z suszonych szyszek chmielu, poprawiamy naparem z oregano i szklanką gorącej wody. Taka pełna kuracja powinna nam przynieść ulgę. Przepisów na różnego rodzaju schorzenia jest tutaj bardzo dużo, rzekłabym że znajdziemy tu remedium na każdą chorobę. Jej receptury podane są w bardzo przystępnej formie. Są wypunktowane, drobiazgowe i szczegółowe. Nie sposób się pomylić podczas przyrządzania. Całość okraszona jest zdjęciami, które może nie są najładniejsze, jednak dodają książce swojskości. Szczególne ręka wyciągająca "zdrową" rosyjską cebulę, ze "zdrowej" rosyjskiej ziemi. 

Muszę przyznać, że jestem zachwycona tą książką. Do tej pory korzystałam tylko i wyłącznie z przepisów naszych rodzimych autorów, jednak teraz pora na spróbowanie czegoś światowego. Nie warto przecież się ograniczać. Jestem osobą twardo stąpającą po ziemi i nadal uważam, że gdy coś nam dolega to powinniśmy udać się do lekarza. Medycyną naturalną wspomagam się jedynie w przypadkach kiedy to tradycyjna nie działa lub działa zbyt wolno. W przypadku anginy same lody nie pomogą, przyda się również antybiotyk. Właśnie na takiej zasadzie to u mnie działa. Przy bólu gardła sięgnę po sól morską z zapaleniem oskrzeli pognam do gabinetu. Mając już w ręku receptę, zerknę do mojego poradnika z zakresu medycyny naturalnej, i dowiem się jak wspomóc leczenie. Przecież zioła mi nie zaszkodzą. Oczywiście jeśli będziemy trzymać się przepisów. Bo pamiętajcie, nawet natura potrafi uzależnić. 

Podobało mi się. Nie dość, że poznałam nowe sposoby na walkę z bólem zęba, placów czy ze zwykłą bezsennością, to jeszcze poszerzyłam moją wiedzę na temat różnych ziół i roślin. Jest to poradnik, który czyta się łatwo lecz z wiedzy w nim za wartej raczej nie będziemy korzystać na co dzień. Warto mieć tę książkę na półce, bo nigdy nie wiadomo kiedy może się przydać. Radzę stosować jako wspomaganie terapii a nie remedium. No i wódkę czy wino polewajcie z umiarem :) Polecam. 


Tytuł : "Rosyjska medycyna ludowa od A do Z"
Autor : Natalja Aleksandrowna Nowikowa, Bernd Butzke
Wydawnictwo : Studio Astropsychologii
Liczba stron : 232 


Za możliwość przeczytania i zrecenzowania książki serdecznie dziękuję portalowi : 


https://sztukater.pl/
 

23 komentarze:

  1. Ja już od jakiegoś czasu korzystam z prywatnych przychodni takich jak ta https://cmp.med.pl/zakres-uslug/poradnia-endoskopowa/. O wiele szybciej można dostać się do lekarza a do tego sami lekarze wydaje mi się bardziej doświadczeni.

    OdpowiedzUsuń
  2. jaki wspaniały świat żyjemy, wciąż wątpię w ten rzucający zaklęcia, jak to zrobił!!! Moje usta pełne są świadectw, jestem błogosławiona, że ​​mój mąż wyjechał z domu na dwa lata do Afryki Południowej dla turysty, miał na myśli prostytutkę i został oczarowany przez dziewczynę, mój mąż odmawia powrotu do domu, płaczę dzień i noc szukając, kto mi pomoże, przeczytałem wiadomości w Internecie o potężnym rzucającym zaklęcia o nazwie Dr. Sunbor i skontaktowałem się z rzucającym zaklęcia, aby pomóc Odzyskaj mojego kochanka z powrotem do mnie, a on prosi, abym się nie martwił, że Wyrocznia, z którą walczymy dla mnie.. powiedział mi do północy, kiedy cały duch odpocznie, rzuci zaklęcie, aby ponownie zjednoczyć mojego kochanka ja. i zrobił to w mniej niż 3 dni, mój mąż wrócił do mnie i zaczął płakać, że powinienem mu wybaczyć, jestem bardzo szczęśliwy z powodu tego, co stworzył ten rzucający zaklęcie, a mój mąż.. kontakt na jego e-mail drmomoduohen@gmail.com lub Telegram +393898289395 to najlepszy czarodziej w całym dzikim świecie. specjalizuje się w rozwiązywaniu innych problemów, w tym:
    (1) Jeśli chcesz odzyskać swojego byłego.
    (2) jeśli zawsze masz złe sny.
    (3) Chcesz awansować w swoim biurze.
    (4) Chcesz, żeby kobiety/mężczyźni biegli za tobą.
    (5) Jeśli chcesz mieć dziecko.
    (6) Jeśli potrzebujesz prawdziwej przerwy finansowej
    (7) Jeśli chcesz wyleczyć HIV z AIDS
    (8) jeśli chcesz wyleczyć wrzody
    (9) jeśli chcesz wyleczyć opryszczkę
    (10) jeśli chcesz wyleczyć impotencję
    (11) Zaklęcie na pieniądze i zaklęcie lotto .. E. T. C Skontaktuj się z nim teraz w celu natychmiastowego rozwiązania swoich problemów pod adresem: drmomoduohen@gmail.com

    Dziękuję Ci
    Odwiedź: https://www.facebook.com/109328041346945/posts/131309439148805/?app=fbl

    OdpowiedzUsuń
  3. To jest strona, którą czytałem o DR ISIKOLO i skontaktowałem się z nim, aby pomógł mi odzyskać mojego byłego chłopaka, aby się ze mną ożenił. Wróciłam tutaj, aby o nim pisać. DR ISIKOLO pomoże Ci rozwiązać Twój problem bez względu na to, przez co przechodzisz. Nazywam się Alenka Egon. Publikowanie o rzucającym zaklęcia jest dla mnie bardzo dziwne, ponieważ nigdy nie wierzyłam, że będę mogła powiedzieć, że rzucający zaklęcia pomógł mi w sprowadzeniu do mnie mojego byłego chłopaka po 3 latach braku kontaktu. Czytałem o DR ISIKOLO z innych stron i skontaktowałem się z nim, aby mi pomógł i za niespełna 48 godzin zadzwonił do mnie mój były chłopak i cieszyłem się, że chce do mnie wrócić. Spotkaliśmy się w piątek i oświadczył mi się. To był najpiękniejszy pierścionek. Proszę wszystkich tutaj, skontaktuj się z DR ISIKOLO, aby rozwiązać Twój problem za Ciebie i sprawić, że będziesz zadowolony ze swojego związku, który Cię krzywdzi. Miłość to najlepsze uczucie, jakiego kiedykolwiek doświadczyłeś. Wyślij do niego e-mail przez: isikolosolutionhome@gmail.com lub jego WhatsApp na: +2348133261196.

    OdpowiedzUsuń
  4. Nazywam się Lydia Zepa. Kiedy mój mężczyzna mnie opuścił, byłam w szoku i złamanym sercem i nie mogłam się opanować przez wiele miesięcy. Zrobiłem wszystko, co mogłem, aby go odzyskać, ale bezskutecznie. Wyjechałem do innego miasta z nadzieją, że będę mógł zacząć wszystko od nowa. Skontaktowałem się z innym mężczyzną, z którym starałem się jak najlepiej przebywać, ale nie wyszło, ponieważ nie mogłem go pokochać. Wiedziałem, że nadal kocham i chcę, aby mój mężczyzna wrócił do mnie. Zacząłem więc szukać pomocy i wtedy znalazłem DR ISIKOLO z różnych poglądów, o których czytałem. Rozmawialiśmy i sprawiłem, że zrozumiał wszystko, co musiałem wiedzieć, uwierzyłem w niego i przestrzegałem procedur. Pracował dla mnie i przywrócił miłość i więź między mną a moim mężczyzną, a tuż po 48 godzinach, jak obiecał, Mój mężczyzna szukał mnie i zaczęliśmy rozmawiać, a on przyszedł, aby zobaczyć mnie, gdzie jestem, i wymyśliliśmy rzeczy i staliśmy się szczęśliwi znowu razem. DR ISIKOLO jest godny zaufania i może ci pomóc, jeśli skontaktujesz się z nim w jakiejkolwiek sprawie. Po prostu wyślij mu SMS-a przez WhatsApp +2348133261196 lub napisz na adres: isikolosolutionhome@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  5. MAM NA IMIĘ WILLIAM.
    Jestem szczęściarzem, że znalazłem rzucającego zaklęcia, które jest prawdziwe i dotrzymując jego słów, dr Ogundele przywiózł z powrotem moją żonę, która po 3 latach zostawiła mnie dla innego mężczyzny, po jego pracy dla mnie wróciła po 24 godzinach… błogosławieństwo ty i mój Bóg byście byli bezpieczni i zdrowi. To jest mój sposób na docenienie go, jeśli potrzebujesz pomocy w związku, małżeństwie itp. Skontaktuj się z dr Ogundele WhatsApp lub Viber: +27638836445. On jest dobrym człowiekiem.

    OdpowiedzUsuń
  6. Nazywam się Julie Sweet, obiecałam polecić Dr Ogundele wszystkim, którzy potrzebują jakiejkolwiek pomocy. Byłam bardzo przygnębiona po 5 latach rozłąki z mężem. W zeszłym tygodniu skontaktowałem się z dr Ogundele, który rzucił zaklęcie, aby sprowadzić mojego męża, a po 24 godzinach mój mąż wrócił do domu i poprosił mnie o wybaczenie, co za cud. Każdy powinien mi pomóc mu podziękować. Jeśli ktoś tutaj potrzebuje jakiejkolwiek pomocy, radzę skontaktować się z nim na czacie WhatsApp lub Viber: +27638836445. Dr Ogundele jest supermanem.

    OdpowiedzUsuń
  7. Mam na imię Anna
    Moje serce zostało złamane. Nigdy nie wierzyłam, że odzyskam mojego kochanka, aż do zeszłego tygodnia, kiedy zobaczyłam dane kontaktowe dr Ogundele, który w ciągu 24 godzin sprowadził moją kochankę z powrotem swoimi mocami. Jest niezawodny dla uczciwego człowieka, skontaktuj się z rzucającym zaklęcie przez WhatsApp lub Viber Chat: +27638836445. Tak się cieszę, że odzyskałem mojego kochanka.

    OdpowiedzUsuń
  8. Witam, bardzo się cieszę, dzieląc się tym, nadal nie mogę Ci podziękować wystarczająco potężnego Księdza Ola,
    Mąż wyjechał do młodszej pani, bo nie mogłam urodzić z powodu PCOS. Byłem tak zdruzgotany. Byłam samotna, dużo płakałam, próbowałam nawet odebrać sobie życie.
    Około 3 miesiące temu moja przyjaciółka opowiedziała mi o tym wspaniałym człowieku Priest Ade, który pomógł jej uczynić jej małżeństwo doskonałym.
    Wszedłem do Internetu i zrobiłem o nim więcej informacji. Nie byłam zbyt pewna, ale postanowiłam spróbować, powiedział mi, żebym się nie martwił, że wszystko będzie dobrze.
    Powiedział mi wszystko, co muszę zapłacić, co było wygodną opłatą, a ja zrobiłem, a on wykonał swoją pracę i wysłał mi dowód wideo i kazał mi czekać 24 godziny, aż wróci.
    Czekałem 24 godziny i żadnych telefonów ani Shawn (mój mąż) się nie pojawił. Poczułem się oszukany, gdy minęło 24 godziny.
    Dwa dni później usłyszałam dzwonek do drzwi we wczesnych godzinach porannych i ku mojemu największemu zdziwieniu był to Shawn, mój mąż przy drzwiach, który przepraszał mnie, że mnie zawiódł.
    Jestem bardzo szczęśliwy, bo mamy szczęśliwsze życie niż przedtem. To nie koniec, z dumą mogę powiedzieć, że jestem w 3 tygodniu ciąży dziękuję bardzo Priest Ade, jestem na zawsze wdzięczna.

    skontaktuj się z nim przez e-mail: drola.banjo@gmail.com
    WhatsApp +234 814 095 0088

    OdpowiedzUsuń
  9. Jestem dzisiaj bardzo szczęśliwa z rodziną. Nazywam się Angela, mieszkam w USA, mąż zostawił mnie na rok i tak bardzo go kocham, że od tego czasu szukam sposobu, aby go odzyskać. Wypróbowałam wiele opcji, ale nie wyszło, dopóki nie spotkałam znajomego, który przedstawił mnie dr UDAMA, rzucającemu zaklęcia, który pomógł mi sprowadzić męża po 2 dniach. Mój mąż i ja żyjemy dziś razem szczęśliwie, ponieważ postępowałam zgodnie z instrukcjami wspaniałego dr UDAMA. Ten człowiek jest świetny, możesz się z nim skontaktować przez e-mail: (udamaada@gmail.com). a jego bezpośredni numer kontaktowy i WhatsApp to (+27658978226) Teraz doradzę wszystkim poważnym osobom, które znalazły się w tego rodzaju problemie, aby skontaktowały się z nim teraz, aby uzyskać szybkie rozwiązanie bez stresu.

    OdpowiedzUsuń
  10. Zostałam odrzucona przez męża po 10 latach małżeństwa. Zostawił mnie i nasze dzieci, aby cierpieć z niewielkimi lub żadnymi dochodami. W pracy znajoma opowiedziała mi o doktorze Ilekhojie io tym, jak pomógł jej pogodzić się z byłym mężem. Skontaktowałem się z nim, a on potwierdził, że kobieta rzuciła urok na mojego męża i obiecała złamać mroczną magię użytą na moim mężu i zapewnić mu powrót do domu. Wierzyłam mu i ufałam, że to złamie i pomoże nam się pogodzić, ponieważ bez mojego męża było bardzo ciężko i miało to wpływ na nasze dzieci. Szybko do przodu, mój mąż wrócił z nami do domu i sytuacja stopniowo się poprawia i jesteśmy spokojni. Poproś o pomoc dr Ilekhojie i uzyskaj rozwiązania. Jego e-mail: gethelp05@gmail.com lub jego numer WhatsApp: +2348147400259

    OdpowiedzUsuń
  11. Były wzloty i upadki, ale byłem bardziej zdruzgotany, gdy mój narzeczony, z którym spotykamy się od 7 lat, powiedział, że powinniśmy zakończyć nasz związek. Zapytałam, co zrobiłam źle, ale on powiedział, że jest zmęczony, po kilku miesiącach rozłąki natknęłam się na świadectwo kobiety, która mówiła dobre rzeczy o doktorze Ilekhojie, który pomógł wielu ludziom przywrócić pokój i miłość w ich domu. Naprawdę kocham mojego mężczyznę i chcę go z powrotem w moim życiu, więc wyciągnąłem do niego rękę i wyjaśniłem, po kilku konsultacjach powiedziano mi, na czym polega problem i co zrobić, aby pogodzić się z moim mężczyzną. Zrobiłem wszystko, o co mnie prosił, a po zakończeniu rytuału pojednania mój narzeczony skontaktował się ze mną i między nami sytuacja się poprawiła. Jeśli potrzebujesz pomocy, skontaktuj się z dr Ilekhojie, a będziesz zadowolony z rezultatów. E-mail: {gethelp05@gmail.com}

    OdpowiedzUsuń
  12. Zawsze będę wdzięczna dr Ilekhojie za naprawienie mojego rozpadającego się małżeństwa po tym, jak mój mąż zostawił mnie dla swojej kochanki. Nigdy nie wierzyłem w zaklęcia, dopóki mój przyjaciel mnie mu nie przedstawił. Na początku byłam sceptycznie nastawiona do niego, bo dużo słyszałam o fałszywych ludziach, którzy udają, ale rozwiałam wątpliwości, bo desperacko chciałam odzyskać męża. Dobrze mi wytłumaczył i obiecał, że po swoim rytuale pojednania mąż sam wróci do domu. Dopiero po trzech dniach wrócił mój mąż. Żyję znowu szczęśliwie z mężem po tylu kłótniach i groźbach rozwodu. Dziękuję dr Ilekhojie. Jego bezpośredni telefon lub Whatsapp: +2348147400259 lub e-mail: gethelp05@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Mój mąż zostawił mnie dla innej kobiety i zostałem w ciemności. Stało się to tak szybko, że w ciągu kilku dni moje życie wywróciło się do góry nogami. Rzucił mnie po 3 latach bez słowa. Kontaktuję się z dr Ilekhojie przez jego e-mail, a on obiecał przeprowadzić rytuał pojednania, aby pomóc nam wrócić do siebie. W mniej niż 48 godzin po tym, jak odprawił swój rytuał, mój mąż ponownie zaczął mnie testować i czuł się okropnie z powodu tego, przez co właśnie mnie przeszedł. Powiedział, że jestem najważniejszą osobą w jego życiu i teraz to wie. Nasze małżeństwo jest teraz silne i stabilne. Dziękuję doktorze za rytuał pojednania, który dla mnie przeprowadziłeś. Jesteś Bogiem posłanym, aby odnowić zerwane małżeństwo. Szczerze polecam dr Ilekhojie każdemu, kto ma rozbite małżeństwo lub problemy w związku. Jego e-mail: gethelp05@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Witam Wszystkich, Szczęśliwego Nowego Roku. Nazywam się Stephen Pincus, jestem z USA. Chcę tylko podzielić się tym świadectwem tutaj, Moja dziewczyna zostawiła mnie, aby być z innym mężczyzną, byłem bardzo smutny i wściekły, ponieważ jest dla mnie wszystkim. Wszędzie szukałem pomocy, nawet prosiłem ludzi, żeby mi pomogli, błagali, żeby do mnie wróciła, ale nie ma mowy. Pewnego wiernego dnia chcę przeszukać internet i zobaczyłem kobietę, która podzieliła się swoim świadectwem, jak dr Ige Ajayi pomógł jej odzyskać męża w ciągu 48 godzin. Na początku wątpiłem, czy coś takiego istnieje, ale postanowiłem spróbować, kiedy się z nim skontaktowałem, pomógł mi rzucić zaklęcie miłosne iw ciągu 48 godzin moja dziewczyna zadzwoniła do mnie i przeprosiła, tak jak powiedział mi dr Ige Ajayi. Jesteśmy teraz bardziej zadowoleni niż kiedykolwiek. Wszystko wygląda idealnie i tak naturalnie! Dziękuję bardzo dr Ige Ajayi za twoje autentyczne i niepodważalne zaklęcia. Skontaktuj się z tym wspaniałym rzucającym zaklęcia miłosne, aby rozwiązać problem w związku lub małżeństwie już dziś: dr Ige Ajayi, e-mail: drigeajayi@gmail.com/Whatsapp {+2348130035939}.

    OdpowiedzUsuń
  15. JESTEM Scarlett: TO JEST MOJE POŚWIADCZENIE DLA DR OGUNDELE, PRAWDZIWEGO CZARNIKA, KTÓRY PRZYWRÓCIŁ MNIE MĘŻA W CIĄGU 48 GODZIN SWOIM ZAKLĘCIEM MIŁOŚCI, TEN CZŁOWIEK MA ROZWIĄZANIE KAŻDEGO PROBLEMU W ZWIĄZKU, SKONTAKTUJ SIĘ Z NIM NA WHATSAPP LUB TELEGRAM: +27638836445 . JEGO ZAKLĘCIE JEST NIESZKODLIWE.

    OdpowiedzUsuń
  16. Czasami w naszych małżeństwach dzieje się coś złego, ale nie zawsze trwa to długo, gdy staramy się to naprawić. Miałam problemy w małżeństwie. To było okropne przeżycie. Prawie straciłam małżeństwo. Odbierając telefony z pracy, starałam się, żeby zrozumiał, że to tylko moi współpracownicy. Nigdy mi nie wierzył. To było piękne małżeństwo i nawet nie wyobrażałam sobie, że mogłabym z niego zrezygnować. Musiałem poprosić Lorda voodoo o pomoc. Wyjaśniłam mu sytuację i oczywiście mi pomógł, przygotował dla mnie zaklęcie miłosne i zapewnił bezpieczeństwo, mój mąż zatrzyma rozwód i znowu mnie pokocha. Dlatego jestem tutaj, aby opowiadać ludziom o cudach pana voodoo io tym, jak pomógł mi ocalić moje małżeństwo. Jeśli masz małżeństwo lub jakikolwiek problem, możesz skontaktować się z nim przez WhatsApp +2348097014925 lub e-mail voodooconnect60@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Bronisława Antol10 sierpnia 2023 21:52

    Chcę przedstawić wam największego wszechczasów. Największy czarodziej wszechczasów, człowiek, który udowodnił, że jest wyjątkowy w swojej pracy, przywróć tych, o których myślisz, że cię opuścili, a o których myślałeś, że nigdy nie wrócą. VOODOO Lord pomogł wielu osobom w ich związkach lub stanie cywilnym, a także pomógł kilku osobom uzyskać  awans w miejscu pracy. Wystarczy skontaktować się z VOODOO Lord, a wszystkie problemy, które obciążają Twoje serce, zostaną szybko, skutecznie i trwale rozwiązane. Swoją autentyczną mocą czynił i nadal czyni cuda. Zrobił to dla mnie i nie mogę przestać zeznawać, bo jestem żywym świadectwem jego dobrej pracy. Skontaktuj się teraz z VOODOO Lord i natychmiast poproś o pomoc. To są jego dane kontaktowe… whatsapp +234 8097014925… e-mail voodooconnect60@gmail.com. Skontaktuj się z nim i odzyskaj szczęście.

    OdpowiedzUsuń
  18. Większość ludzi w dzisiejszych czasach cierpi i odczuwa ból w swoich różnych związkach i zdrowiu, ponieważ trudno jest puścić ich prawdziwą miłość, czasami udajemy, że wszystko jest w porządku, ale tak nie jest. Aby mieć ukochaną osobę, staramy się również znaleźć radość i szczęście poprzez więź, którą tworzyliście przez lata. Władca Voodoo jest tutaj, aby pomóc złamanemu sercu i choremu ciału swoimi potężnymi zaklęciami. Jest w stanie przywrócić utracone życie pełne miłości. Jego kontakt to voodooconnect60@gmail.com, Whatsapp +2348097014925. Osobom będącym w związkach lub w związkach małżeńskich, a także problemach zdrowotnych polecam jak najszybszy kontakt z nim. Pomógł również tym, których skierowałem, znaleźć rozwiązania ich własnych problemów. Jest taki autentyczny i szczery. Nie masz nic do stracenia, gdy się z nim skontaktujesz, więc poszukaj pomocy już teraz.


    OdpowiedzUsuń
  19. Mój chłopak wrócił do mnie przy pomocy doktora ISIKOLO i jestem naprawdę pod wrażeniem
    Witam wszystkich, jestem Bożena Chorążycki. Kiedy straciłam wszelką nadzieję na przywrócenie prawidłowego związku między mną a moim chłopakiem, poszłam do Internetu w poszukiwaniu pomocy, przeczytałam i skontaktowałam się z dr ISIKOLO, który przyszedł i wszystko naprawił, a ja będę go cenić przez resztę mojego życia. Zbyt wiele razy przeżyłam traumę emocjonalną z powodu niekończących się problemów, jakie miałam z moim mężczyzną, co doprowadziło do naszego rozstania, dlatego szukałam pomocy i dowiedziałam się o dr ISIKOLO, który przyszedł mi na ratunek. Opowiedział mi o procedurach i nalegał, abym się do nich zastosował, co chętnie zrobiłem i nie opóźniał procesu rozwiązywania moich problemów, a wynik otrzymałem w ciągu zaledwie 2 dni, jak mnie zapewniał. Nie zawracaj sobie głowy szukaniem pomocy gdzie indziej, ponieważ on jest zbyt dobry w pomaganiu ludziom. Jest godny zaufania i uczciwy, więc napisz do niego teraz SMS-em za pośrednictwem WhatsApp: +234-8133261196 lub jego e-mail: isikolosolutionhome@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  20. Cześć wszystkim. Nazywam się Basia Gadomski. Jestem tutaj, aby podziękować wspaniałemu doktorowi Isikolo za rozwiązanie moich problemów małżeńskich. Moje małżeństwo rozpadło się z powodu niekończących się problemów i trudności, jakie miałam z mężem. Odszedł, nie oglądając się za siebie, a ja przez wiele miesięcy byłam sama. Jego rodzina interweniowała i nadal nic się nie zmieniło. Byłam rozbita emocjonalnie i straciłam nadzieję na ponowne znalezienie miłości, ponieważ był wszystkim, czego kiedykolwiek pragnęłam w mężczyźnie. Podobnie jak wiele innych osób, poznałam Doktora ISIKOLO, gdy zaczęłam szukać pomocy. Długo omawialiśmy moje problemy i zapewnił mnie, że otrzyma rozwiązanie, którego potrzebuję. Nie miałam innego wyjścia, jak zastosować się do jego procedur, a on w niczym nie zwlekał. Stworzył dla mnie i mojego męża więź miłosną, a miłość i szczęście, które dzieliliśmy, zostały przywrócone i dotarł do mnie dokładnie po 48 godzinach, jak obiecał DR ISIKOLO. Rzeczywiście jest wspaniałym pomocnikiem i można na nim polegać. jeśli masz jakieś problemy, po prostu napisz do niego SMS-a na WhatsApp +2348133261196 lub wyślij e-mail na adres: isikolosolutionhome@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  21. Nazywam się Golański. Podobnie jak wiele innych osób, gorąco dziękuję doktorowi Isikolo za pomoc i rozwiązanie moich problemów. Byłam zaślepiona zazdrością i niepewnością, co spowodowało chaos w mojej relacji z narzeczonym, a on nie mógł się oprzeć moim kłopotom i mnie zostawił. Po tym, jak zdał sobie sprawę, że posunąłem się za daleko we wszystkim, co mu zrobiłem źle, tylko po to, aby przeprowadził się do innego miasta i straciłem wszelkie możliwości, aby się z nim skontaktować i przeprosić. W tym momencie wiedziałem, że potrzebuję pomocy, aby go odzyskać, więc musiałem skontaktować się z doktorem Isikolo. Okazał wiele troski, więc powiedziałam mu wszystko i zgodziłam się, że to moja wina, a on zapewnił mnie, że go odzyska i przywróci miłość i szczęście, które dzieliliśmy, co też zrobił. Tak jak obiecałem, po 48 godzinach Thompson zadzwonił do mnie, a ja przeprosiłem za wszystko i zaprosił mnie do siebie, abyśmy mogli pogodzić się i znów być razem. Dziękuję doktorowi Isikolo za wszystko i szczerość w pomaganiu ludziom. Po prostu napisz do niego SMS-a na WhatsApp +2348133261196 lub wyślij e-mail na adres: isikolosolutionhome@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  22. Cześć wszystkim. Nazywam się Lucie Buczek. Jestem tutaj, aby podziękować wspaniałemu doktorowi Isikolo za rozwiązanie moich problemów małżeńskich. Moje małżeństwo rozpadło się z powodu niekończących się problemów i trudności, jakie miałam z mężem. Odszedł, nie oglądając się za siebie, a ja przez wiele miesięcy byłam sama. Jego rodzina interweniowała i nadal nic się nie zmieniło. Byłam rozbita emocjonalnie i straciłam nadzieję na ponowne znalezienie miłości, ponieważ był wszystkim, czego kiedykolwiek pragnęłam w mężczyźnie. Podobnie jak wiele innych osób, poznałam Doktora ISIKOLO, gdy zaczęłam szukać pomocy. Długo omawialiśmy moje problemy i zapewnił mnie, że otrzyma rozwiązanie, którego potrzebuję. Nie miałam innego wyjścia, jak zastosować się do jego procedur, a on w niczym nie zwlekał. Nawiązał więź miłosną dla mnie i mojego męża, a miłość i szczęście, które dzieliliśmy, zostały przywrócone i dotarł do mnie dokładnie po 48 godzinach, jak obiecał DR ISIKOLO. Rzeczywiście jest wspaniałym pomocnikiem i można na nim polegać. jeśli masz jakieś problemy, po prostu napisz do niego SMS-a na WhatsApp +2348133261196 lub wyślij e-mail na adres: isikolosolutionhome@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  23. Mój mąż, z którym budowałam życie przez 23 lata, zostawił mnie i dzieci bez słowa. Wszystko się na mnie zawaliło, skontaktowałam się z naszymi bliskimi i nikt nie mógł pomóc. Przyszedł czas, gdy złożył pozew o rozwód, nawet gdy nie mieliśmy żadnych problemów ani nigdy nie kłóciliśmy się o nic katastrofalnego. Doktor Isikolo przyszedł mi na ratunek i rozwiązał problem, jaki miałam z moim mężczyzną. Połączył nas ponownie i wrócił do domu, do nas. Rzeczywiście życie jest tajemnicze i nigdy nie myślałem, że doświadczę tego, przez co przeszedłem, ale wszystko dzięki doktorowi Isikolo, który pracował dla mnie i zapewnił mnie o pozytywnych wynikach po 48 godzinach, które rzeczywiście nastąpiły, jak obiecał. Równie dobrze może rozwiązać Twoje problemy, jeśli skontaktujesz się z nim teraz. Napisz do niego na WhatsAppie pod numerem +2348133261196 lub e-mailem: isikolosolutionhome@gmail.com

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 CZYTANKA NA DOBRANOC , Blogger