"Obudź w sobie jednorożca. Jak wzmocnić wewnętrzną siłę i wypełniać życie magicznym brokatem" Tess Whitehurst [PRZEDPREMIEROWO]

Początkowo zainteresowałam się tą książką, ponieważ szukałem czegoś, co pomogłoby mi nauczyć się, jak się uspokoić i zachować pozytywne nastawienie. Pomysł wykorzystania do tego "Magii Jednorożca" , wydawał się zabawny i intrygujący,szczególnie że dzięki moim córkom i cudownemu dzieciństwu , jednorożce wprost uwielbiam. Jednak od samego początku spodziewałam się bardziej poradnika niż książki pełnej czarów i magicznych przepisów. I tutaj się zawiodłam. Czytelnicy, którzy nie interesują się magią , tylko szukają porad w temacie spokoju wewnętrznego i równowagi, mogą się poczuć zawiedzeni. W książce tej znalazłam jedynie dwa przykłady, które by można odnieść do życia codziennego reszta to była dla mnie czarna magia. A przepraszam, kolorowa, jak przystało no jednorożce. 


Tess Whitehurst to wielokrotnie nagradzana autorka i nauczycielka duchowa, która w przyjazny, radosny i przystępny sposób przedstawia starożytną i świętą mądrość. Tak przynajmniej mówi jej blog. Kiedy po raz pierwszy wzięłam do ręki niniejszą książkę, troszkę się obawiałam, że będzie ona skierowana do młodszych czytelników. Ale okazało się, że nic bardziej mylnego. Dorośli , szczególnie ci którzy nadal wierzą w jednorożce, również mogą sobie poczytać. A ja wierzę. Jednorożce to jedne z moich ulubionych mitycznych stworzeń, a wyrazem mojego uwielbienia jest fakt posiadania motywu skrzydlatego konia w formie tatuażu. To chyba mówi samo za siebie, prawda? Ale pora wrócić do tematu. Dzieło Pani Whitehurst podzielone jest na 11 rozdziałów i każdy z nich opowiada o jednej z cech szczególnych jednorożców. Klucze do "portalu jednorożca" (nie będę opisywać o co chodzi , gdyż jest to za bardzo skomplikowane) to pięknie napisane i zabawne medytacje, dzięki którym będziesz mógł połączyć się z Twoim duchowym przewodnikiem , który oczywiście będzie miał skrzydła. Każdy klucz opisany jest na planie astralnym, który otwiera obszar, do którego możesz wrócić, gdy potrzebujesz więcej wskazówek w swojej podróży ścieżką sojusznika Jednorożca i użytkownika magii. W rozdziale szóstym autorka zamieściła ćwiczenia i medytacje  .Niektóre z nich to proste ćwiczenia pisania lub kreatywności. Inne są nieco trudniejsze, ale najważniejsze w tym wszystkim jest to, że nikt Cię nie zmusza byś wykonał wszystkie polecenia.   Muszę przyznać, że Pani Whotehurst udało się mnie rozśmieszyć kiedy jeden z kluczy portali opisała jako "pięcioramienną gwiazdę otoczoną okręgiem" i powiedziała, że ​​jest to symbol natury i magicznej mocy. Ciekawi mnie dlaczego autorka nie chciała używać tradycyjnej nazwy dla tego symbolu?

Rozdział siódmy zajmuje się zielarstwem. I to właśnie ta część zawiodła mnie najbardziej.
Whitehurst pisze o podobieństwie jednorożców do kryształów, drzew, zwierząt i ziół. Miałam  żal do, że nie używała żadnych łacińskich nazw roślin. Mówiąc o mięcie wspominała tylko o tej zwykłej i pieprzowej. Mech to był po prostu mech, a przecież każdy kto miał podstawy biologii w szkole wie, że gatunków mchu są dziesiątki, jeśli nie setki. Czy naprawdę każdy gatunek mchu czy paproci, to ten "współgrający" z magią jednorożców ?

Tess Whitehurst pisze: „Jednorożce też są wróżkami: należą do najbardziej rzadkich, magicznych i wyrafinowanych mieszkańców królestwa wróżek”. Muszę przyznać, iż stwierdzenie to, było dla mnie wielkim zaskoczeniem. Nie wiedziałam, że skrzydlate konie to tak naprawdę małe wiedźmy. Ha, człowiek codziennie uczy się czegoś nowego.  Podobało mi się to, że autorka chciała nam przybliżyć sylwetkę tych mitycznych stworzeń dlatego w tekście pojawiają się informacje zaczerpnięte z różnych źródeł. Brakowało mi jedynie ilustracji, a przecież w całym internecie są miliony bezpłatnych grafik, którymi można byłoby się posłużyć. Nie da się ukryć, że niniejsza książka nie jest poradnikiem, jakie znamy, my Polacy, czy nawet Europejczycy.  Jest bardzo ale to bardzo amerykańska a cały jej sens opiera się na samopomocy i samozaufaniu. Choć nie jest to moja bajka to wierzę, iż znajdą się czytelnicy, którym taki styl się spodoba. Nie da się ukryć iż napisana jest w bardzo pozytywny i optymistyczne sposób, ćwiczenia są lekkie i opisane w przystępny sposób. Można wręcz powiedzieć, że jest to książka dla każdego. Ćwicząc (szczególnie oddychanie w powolny sposób) czułam radość i wielką przepływającą przeze mnie energię. 

 
W "Obudź w sobie jednorożca. Jak wzmocnić wewnętrzną siłę i wypełniać życie magicznym brokatem"Tess Whitehurst pomoże nam połączyć się z naszym "wewnętrznym dzieckiem", (wiecie, tym o którym kazali nam zapomnieć dorośli podczas procesu dorastania) i zrobi to bezboleśnie. Czy wierzę w mitologiczne stworzenia z kolczastymi rogami biegające po okolicy? Nie. Czy wierzę w magię marzeń na jawie, moc myśli i cudowne życie? Absolutnie! 

 

 

Tytuł : "Obudź w sobie jednorożca. Jak wzmocnić wewnętrzną siłę i wypełniać życie magicznym brokatem"

Autor : Tess Whitehurst

Wydawnictwo : Kobiece

Data wydania : 01.01.2020

Liczba stron : 280 

 

Tę oraz wiele innych książek z dziedziny ezoteryki i parapsychologii znajdziecie na półce księgarni internetowej :
https://www.taniaksiazka.pl/
 

 

 

 

1 komentarz:

Copyright © 2014 CZYTANKA NA DOBRANOC , Blogger