"Polowanie" Bernard Minier

 Szukasz powieści, która nieustannie balansuje na pograniczu rzeczywistości i fikcji literackiej? Książki, której fabuła toczy się zaledwie na przestrzeni jednego tygodnia, rzucając światło na nasze obecne społeczeństwo, jednocześnie oferując wciągającą, dobrze skonstruowaną fabułę z kultowymi i ujmującymi postaciami? Jeśli tak to zachęcam Cię do sięgnięcia po „Polowanie” Bernarda Miniera, najnowszej części  cyklu o  Martinie Servazie i jego zespole. 

Martin Servaz staje do walki o własną skórę... i honor.

Departament Ariège, jesienna pełnia księżyca. Z pogrążonego w ciemnościach lasu nagle na szosę wybiega jeleń. Jeleń o ludzkich oczach. Odbywa się polowanie, ale celem nie jest dzikie zwierzę. W czasie skomplikowanego śledztwa Servazowi przyjdzie stawić czoło potwornościom rodem z najgorszych koszmarów. Czy walka o słuszną sprawę może usprawiedliwiać czynienie zła?


Czy thriller powinien być tylko rozrywką? Czy złem jest kiedy autor zaoferuje nam coś więcej : książkę w której codzienne problemy i patologie, dręczące nasze społeczeństwo, uderzą nas prosto w pierś, kiedy siedzimy wygodnie na własnej sofie, z (wydawałoby się ) dala od świata zewnętrznego?  Postanowiłam poruszyć ten problem , ponieważ zafrasowały mnie recenzje na które trafiłam i z którymi nie potrafię się zgodzić. Jeden z blogerów pisze : " Proza Miniera to uproszczone refleksje ,czasami wręcz karykaturalne, skromna fabuła wypełniona postaciami z kreskówek, nieprawdopodobnymi sytuacjami. Autor wszędzie przypomina o konieczności noszenia masek, abyśmy tylko nie zapomnieli , że żyjemy w okresie COVIDa. "Polowanie" cechuje lenistwo w piśmie, samozadowolenie, brak finezji, a przede wszystkim powtarzające się uwagi na temat społeczeństwa francuskiego". Koniec cytatu. Oczywiście szanuję uczucia wszystkich, nawet jeśli jestem zaskoczona, widząc, że ci, którzy czytają Miniera, nie są tak naprawdę świadomi, że pisarz zawsze przywołuje w swoich powieściach kwestie społeczne i że thriller jest pretekstem do zgłębienia ważnych, współczesnych problemów. Czy naprawdę możemy winić autora za dzielenie się swoją opinią i światopoglądem?  Literatura od zawsze starała się wyrazić wszystko, od całkowicie wymyślonej historii po najbrudniejsze realia.  Kiedy wybieram czytanie Miniera, Norka, Collette to wiem czego się mogę spodziewać. 

Podobał mi się sposób, w jaki Bernard Minier mieszał fakty i fikcję. Fikcyjna fabuła jest moim zdaniem udana i godna prawdziwego thrillera. Postać Servaza z tomu na tom staje się coraz bardziej realistyczna. Jest on świadkiem epoki, której realia się zmieniają, ewoluują (albo degradują) co sprawia, że ​​zmienia się również jego światopogląd i wiara. Servaz zaczyna wątpić co czyni  go jeszcze bardziej cynicznym i rozczarowanym. Servaz myślał, że życie jest jak te migające światła: blask między dwiema wiecznościami nocy. Świeci się przez chwilę, a następnie gaśnie. A jedyne, co pozostaje, to wspomnienie tego blasku. Które w końcu też wymarło. Policjant, podobnie jak czytelnicy, się starzeje a co za tym idzie traci złudzenia . Fragmenty poświęcone rzeczywistości są odzwierciedleniem naszego obecnego świata. Cieszę się, że autorzy nie zabawiają się w strusie i nie chowają głowy w piasek nie dostrzegając tego, jak zmieniły się współczesne realia (w porównaniu do tych sprzed trzech lat).  Znajdujemy się w okresie kryzysu i nie ma sensu tego ukrywać. XXI wiek to wiek wirusów, którego symbolem stała się maska (jako znak  społeczeństwa z nałożonym kagańcem, higienizowanego, a także zagubionego i zdystansowanego)… W powieści mamy również do czynienia  z powracającymi problemami, o których warto pamiętać, jak np. "nienawiść do policji” . Na francuskich ulicach codziennie toczy się wojna, który będzie przegrana tak długo, jak długo policjanci będą pozostawieni samym sobie, pogardzani, niedostatecznie wyposażeni i znienawidzeni przez niektórych z tych, których mieli chronić.

Polowanie wymaga prześladowania, pogoni ...Szybko okazuje się że nie jest jasne, kim jest łowca a kim ofiara. Minier zadbał o to by role się odwracały. Dobrze skonstruowana fabuła, w której pojawia się postać przekonana do czynienia dobra oraz taka , która uwielbia zło i przemoc. Modne śledztwo, które zawiera wiele zwrotów akcji i podkreśla niepokój policjantów w obliczu „ubożenia” społeczeństwa. W ten sposób nieustannie oscylujemy między fikcją a rzeczywistością i w tej grze nie zawsze zwycięża fikcja. Autor posługuje się swoimi postaciami jako nosicielami przesłań, które chce przekazać, a które, trzeba przyznać, nie należą do najszczęśliwszych, maluje nam tym samym portret policji jako ostatniego bastionu przed siłami zła. Oś czasu powieści jest ważna, ponieważ wszystko rozgrywa się w ciągu tygodnia co sprawia, że tempo jest szybkie i bez  przestojów. Więc daj się ponieść intrydze. 

Od początkowej sceny , do ostatniej kawalkady, erupcja zwykłej przemocy uderza w czytelnika niczym lawina.  Zanurz się w rewelacyjnym thrillerze autora, który w zeszłym roku znalazł się w pierwszej dziesiątce najpoczytniejszych  powieściopisarzy we Francji. Natychmiast rozpoznasz atmosferę światła i ciemności, strach w nieskończoności rejestrów.  Zdecydowanie polecam, poprzednie tomy również . 

 

Za możliwość przeczytania i zrecenzowania książki serdecznie dziękuję wydawnictwu : 



Kings of the Wyld

 
 


A dostępna jest w salonach lub sklepie internetowym sieci :  
https://www.empik.com/zbyt-blisko-daniels-natalie,p1227335289,ksiazka-p
 
 

 

13 komentarzy:

  1. Z pewnością nie brakuje w niej emocji.

    OdpowiedzUsuń
  2. Po takiej recenzji koniecznie muszę przeczytać :) Od siebie polecam niezwykle wciągający thriller "Szelest".

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja serdecznie polecam serię "Pozłacane wilki", której zakończenie "Bestie z brązu" jest genialne!

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie słyszałam o tej serii, ale w wolnej chwili nadrobię to ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Czytałam i bardzo mi się podobało! Minier w formie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Mam tą książkę w planach już od jakiegoś czasu, jednak jak na razie mam ją daleko na liście.
    Pozdrawiam
    Natalia

    OdpowiedzUsuń
  7. W JAKI SPOSÓB WRÓCIŁEM MOJEGO BYŁEGO MĘŻA Z POMOCĄ PRAWDZIWEGO I SKUTECZNEGO ZAKLĘCIA OD DR Momodu. Nigdy nie myślałam, że znów się uśmiechnę, Mąż zostawił mnie z dwójką dzieci na 5 lat, Nie udało się sprowadzić go z powrotem. rzucająca zaklęcia o imieniu Dr Momodu , Dała mi swój kontakt: drmomoduohen@gmail.com Skontaktowałem się z nim i zapewnił mnie, że w ciągu 48 godzin mój mąż do mnie wróci, W mniej niż 48 godzin mój mąż wrócił zaczął błagać o przebaczenie mówiąc, że jest diabły działają, więc do tej pory dziwię się temu cudowi, nie mogłam począć, ale jak tylko ksiądz się za mnie modli, zaszłam w ciążę i urodziłam trzecie dziecko, moje serce przepełnia szczęście podzielę się z wami historią mojego małżeństwa i związku. Jeśli potrzebujesz od niego pomocy, możesz skontaktować się z nim pod adresem: drmomoduohen@gmail.com
    telegram: +393898289395...

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie jestem w stanie opublikować tego w skutecznym walce z rakiem z jakiegokolwiek powodu, więc napisałem tutaj, aby ogłosić uwolnienie od raka przez RICK SIMPSON CANNABIS OIL. Zdiagnozowano u mnie raka prostaty 18 października 2013 r. Mój lekarz poinformował mnie, że moje jedyne opcje to poddanie prostatektomii lub napromieniowanie, wszczepienie nasion do mojej prostaty lub regularne naświetlanie wiązką zewnętrzną. Odmówiłem. Wiedziałem, że muszą istnieć inne opcje, aby służyć Żywemu Bogu. Przeszukałem internet z największą motywacją ze Słowa Bożego i tak szczęśliwie odkryłem bogatą informację o oleju z konopi Ricka Simpsona na raka. i jego kontakt :( Ricksimpson_cannabis_oil@outlook.com ) Wtedy wiedziałem, że Pan odpowiedział na moje pokorne modlitwy, obdarzając mnie wiarą. Leczenie rozpoczęło się natychmiast po zamówieniu i otrzymaniu olejku. spożył zalecaną dawkę i do połowy listopada. 26 stycznia miałam powtórną ocenę raka, która składała się z rezonansu magnetycznego z najnowocześniejszym aparatem Tesla 3 MRI. Wyniki – BRAK OBJAWÓW RAKA! BEZ RAKA! Jedną z rzeczy, które pomogły mi podczas przechodzenia przez to wszystko, było przeczytanie referencji i historii sukcesu tych, którzy używali oleju i zostali wyleczeni. I przy dobrej diecie. Teraz, gdy ten cudowny olej wyleczył mnie, moją matkę z raka, moją siostrę depresję, opryszczkę i udar, czuję, że muszę powiadomić innych. dla tych, którzy chcą złożyć zamówienie, prosimy o kontakt z nim teraz: Ricksimpson_cannabis_oil@outlook.com lub TeleGram: +393898289395

    OdpowiedzUsuń
  9. Widziałem tutaj komentarz kilka tygodni temu na temat dr Agbazary i postanowiłem skontaktować się z nim zgodnie z instrukcją, dzięki temu człowiekowi za przyniesienie mi radości zgodnie z życzeniem. Postępowałam zgodnie z instrukcjami, które udzielił, aby odzyskać moją ukochaną, która opuściła mnie i dzieci na 3 lata, ale dzięki dr Agbazara, bo teraz wróciły do mnie na dobre i jesteśmy razem szczęśliwi. Skontaktuj się z nim również w celu uzyskania pomocy, jeśli masz problem w związku przez e-mail na adres: ( agbazara@gmail.com ) LUB Przez WhatsApp na: ( +2348104102662 ). I zeznaj za siebie.

    OdpowiedzUsuń
  10. Naturalne zioła wyleczyły tak wiele chorób, że leki i zastrzyki nie mogą wyleczyć. Widziałem wielkie znaczenie naturalnych ziół i cudowną pracę, jaką wykonali w życiu ludzi. Czytałem w Internecie zeznania ludzi na temat tego, jak zostali wyleczeni z opryszczki, HIV, diabetyków itp. przez ziołolecznictwo Dr.DAWN, więc postanowiłem skontaktować się z lekarzem, ponieważ wiem, że natura ma moc uzdrawiania wszystkiego. Zdiagnozowano u mnie HIV przez ostatnie 7 lat, ale Dr DAWN wyleczył mnie swoimi ziołami i od razu skierowałam do niego ciotkę i jej męża, ponieważ oboje chorowali na opryszczkę i też zostali wyleczeni. Wiem, że trudno w to uwierzyć ale jestem żywym świadectwem. Próbowanie ziół nie zaszkodzi. Jest także rzucającym zaklęcia, rzuca zaklęcia, aby przywrócić rozbite małżeństwa i zaklęcia powodzenia, aby prosperować i doskonalić się w życiu. Skontaktuj się z Dr.DAWN e-mail: ( dawnacuna314@gmail.com )
    Whatsapp: + 2349046229159/
    +3550685677099

    OdpowiedzUsuń
  11. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  12. Podoba mi się ten wpis i książka, bardzo ciekawa i trafia w moje zainteresowania :) Super bardzo ciekawa recenzja i szczegółowa :)
    Pozdrawiam
    https://centrumezoteryki.pl/

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 CZYTANKA NA DOBRANOC , Blogger